Aangescherpte positionering

Aangescherpte positionering

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
transavia.com
Bureau
Blogmij
Jaar
2011
Paginanummer
518

Doelstelling

De aangescherpte positionering van transavia.com onder de aandacht brengen van de doelgroep. Zij zien transavia.com als dé start van een vakantie samen met vrienden of familie. transavia.com wil voorzien in deze behoefte aan ontspanning, door een eerlijke prijs, de meeste en leukste bestemmingen en service met een glimlach te bieden. Ons enthousiasme en betrokkenheid tonen we door "samen" met consument en collega's deze belofte waar te maken.

Doelgroep

Families, stellen en senioren die interesse hebben in reizen, citytrips, actieve vakanties en wintersport.

Concept

Bij een aangescherpte positionering hoort een nieuwe slogan. transavia.com wilde deze, geheel in lijn met de aangescherpte positionering, "samen" met de consument zoeken in de actie 'transavia.com zoekt slogan'. Met 110.000 inzendingen en een overweldigende respons, zowel positief als kritisch, ontwikkelde deze actie zich tot één van de meest besproken marketingcampagnes van het jaar. Het leverde uiteindelijk ook de nieuwe slogan van transavia.com op: "daar word je vrolijk van!". Om vervolgens ook de uitstraling van de communicatie te matchen met de positionering werd, naast een fotoshoot, de actie 'transavia.com zoekt foto's' gelanceerd. Een deel van de ruim 3.200 ingezonden foto's is inmiddels terug te vinden in verschillende uitingen van transavia.com. Onder andere in een uitgebreide en impactvolle city campagne. Ook de jaarlijkse kerstgroet werd volledig in lijn met de positionering gebracht. In een lipdub is het transavia.com personeel te zien in een clip. Deze ludieke kerstgroet werd aan consumenten en relaties gestuurd en uiteindelijk meer dan 100.000 keer op Youtube bekeken.

Media- en middelenstrategie

Naast de gebruikelijke paid media zoals outdoor, digital outdoor, print en radio, zijn ook owned media ingezet. Voorbeelden hiervan zijn headrestcovers en filmpjes aan boord, vliegtuigbestickering, de digitale emailnieuwsbrief, social media kanalen en de website. Ook earned media zoals vermeldingen op Blogs en op TV was onderdeel van de mediamix.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken