Bij een aangescherpte positionering hoort een nieuwe slogan. transavia.com wilde deze, geheel in lijn met de aangescherpte positionering, "samen" met de consument zoeken in de actie 'transavia.com zoekt slogan'. Met 110.000 inzendingen en een overweldigende respons, zowel positief als kritisch, ontwikkelde deze actie zich tot één van de meest besproken marketingcampagnes van het jaar. Het leverde uiteindelijk ook de nieuwe slogan van transavia.com op: "daar word je vrolijk van!". Om vervolgens ook de uitstraling van de communicatie te matchen met de positionering werd, naast een fotoshoot, de actie 'transavia.com zoekt foto's' gelanceerd. Een deel van de ruim 3.200 ingezonden foto's is inmiddels terug te vinden in verschillende uitingen van transavia.com. Onder andere in een uitgebreide en impactvolle city campagne. Ook de jaarlijkse kerstgroet werd volledig in lijn met de positionering gebracht. In een lipdub is het transavia.com personeel te zien in een clip. Deze ludieke kerstgroet werd aan consumenten en relaties gestuurd en uiteindelijk meer dan 100.000 keer op Youtube bekeken.