AAN in het donker

AAN in het donker

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2020
Paginanummer
301

Doelstelling

Fietsers voeren goede verlichting in het donker.

Doelgroep

Jongeren (15-25 jaar). Zij fietsen namelijk het meest zonder licht. Zij vinden licht voeren wel belangrijk, maar vergeten het vaak toch.

Merkomschrijving

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat voert meerdere campagnes om veilig gedrag in het verkeer te bevorderen onder de koepelthematiek "Kom veilig thuis".

Concept

Om jongeren op een positieve manier te herinneren aan het gebruik van fietsverlichting, is gekozen voor een opvallende campagne waarin het woord "AAN" centraal staat. 'AAN' gaat natuurlijk over de fietsverlichting, maar ook over ergens voor gaan en er zin in hebben. Dit komt samen in de krachtige grafische vormgeving.

Media- en middelenstrategie

Om dicht op het gewenste gedrag te zitten, is gebruik gemaakt van outdoor uitingen rondom fietspaden en lokale wegen. Daarnaast is de campagne ingezet via social video's, banners en radio. Zo wordt de doelgroep optimaal bereikt. Onderdeel van onze digitale toolkit voor gemeentes en partners is de postergenerator. Hiermee kunnen gemeentes eenvoudig gepersonaliseerde posters maken. Bijvoorbeeld: "AAN in Zwolle". Daar wordt gretig gebruik van gemaakt!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken