A trip down KLM lane

A trip down KLM lane

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
KLM
Bureau
Tribal DDB Amsterdam
Jaar
2010
Paginanummer
510

Nominatie 2010

Doelstelling

Versterken van het positieve effect dat de KLM Delfts blauwe miniatuurhuisjes hebben op het imago van KLM.

Doelgroep

KLM World Business Class-passagiers (en huisjesverzamelaars).

Concept

KLM geeft al sinds de jaren '50 de Delfts blauwe miniatuurhuisjes cadeau aan World Business Class-passagiers. De Delfts blauwe huisjes zijn dan ook al jaren een geliefd collectoritem onder KLM passagiers. In 'A Trip down KLM lane' komen alle huisjes letterlijk bij elkaar samen in een lange virtuele straat. Een miniwebsite waarop de gebruiker een multimediale 'wandeling' maakt langs alle huisjes en van elk exemplaar de geschiedenis, exacte locatie en andere wetenswaardigheden ontdekt en - via social media - eenvoudig deelt met anderen. Bovendien is 'vanuit' de straat direct de bijbehorende app te downloaden, waarmee verzamelaars hun collectie kunnen bijhouden.

Media- en middelenstrategie

Een campagne bestaande uit een website waarbij gebruikers content uit de applicatie kunnen delen met anderen via Twitter en Facebook en een bijbehorende app.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken