A.S.R. Het Andere Bewijs

A.S.R. Het Andere Bewijs

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
A.S.R. DE NEDERLANDSE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ VOOR ALLE VERZEKERINGEN
Bureau
Pool
Jaar
2017
Paginanummer
64

Doelstelling

Wat verwacht Nederland van een verzekeraar die midden in de maatschappij wil staan? Dat zette rapper Sticks in 2016 op een rij met de campagne 'Het Andere Verhaal'. "Een humaan en duurzaam beleid" was daar een onderdeel van. In de campagne van 2017 kwam a.s.r. met het antwoord in de vervolgcampagne 'Het Andere Bewijs'. Om aan iedereen te laten zien dat a.s.r. elke dag stappen zet om te voldoen aan die verwachtingen. En als reactie op de oproep die Nederlanders via social media aan a.s.r. naar aanleiding van de campagne deden: kom met bewijs!

Doelgroep

Alle Nederlanders vanaf 18 jaar.

Merkomschrijving

Sinds a.s.r. in 1720 haar allereerste verzekering verkocht, helpt a.s.r mensen. Met schade die ze oplopen. Maar ook als ze een inkomen nodig hebben of als er iets gebeurt met hun gezondheid. Als verzekeraar vervult ze graag deze nuttige rol in de samenleving. Bij a.s.r. gaat het niet alleen om de winst maar ook om mensen en bedrijven verder te helpen, zodat ze door kunnen gaan. Dat is wat a.s.r. drijft en zij bereikt dat vooral door te doen.

Concept

Het Andere Bewijs' vertelt luid en duidelijk dat a.s.r. het geld dat zij in beheer heeft van haar klanten niet investeert in de tabaksindustrie, wapenhandel of kinderarbeid. Om dit te onderstrepen wordt Sticks in deze campagne vergezeld door drie Nederlanders die keihard voor deze onderwerpen staan. Longarts Wanda de Kanter, die al jaren vecht tegen de macht van de tabaksindustrie. Oorlogsfotograaf Eddy van Wessel die uit eigen ervaring weet wat investeren in de wapenindustrie voor gevolgen heeft en Katja Schuurman, van 'Return to Sender', een bedrijf dat zich sterk maakt voor producten die zonder kinderarbeid tot stand komen. Samen met Sticks geven ze hun mening over het belang van duurzaam investeren. Waarna het antwoord van a.s.r. volgt. Online wordt er dieper op de onderwerpen ingegaan in vlogs met Sticks en het drietal.

Media- en middelenstrategie

Een cross mediale campagne die zich op tv, radio, online en op straat afspeelde, leidde tot veel inhoudelijke reacties online en tot een stijging van de naamsbekendheid van 46% naar 56%. Het imago van a.s.r. verbeterde aanzienlijk. Van associaties als 'verzekeraar' gingen we naar 'betrouwbaar', 'duurzaam' en 'eerlijk'. In 2018 gaat a.s.r. verder en komt met nieuw bewijs.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken