A different kind of tourist: a Do-rist

A different kind of tourist: a Do-rist

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
ROTTERDAM PARTNERS
Bureau
XYZ Creative Agency
Jaar
2021
Paginanummer
304

Nominatie 2021

Doelstelling

Een lange termijn strategie om Rotterdam op de kaart te zetten bij toeristen die bijdragen aan de leefbaarheid van de stad.

Doelgroep

Europese toeristen die voorop lopen en intrinsiek gemotiveerd zijn om bij te dragen aan- en te investeren in duurzame groei van Rotterdam.

Merkomschrijving

Rotterdam Partners promoot de stad en helpt met de zichtbaarheid van Rotterdamse bedrijven en instellingen.

Concept

We introduceren ‘De Do-rist’. Een toerist met een ‘can do’ mentaliteit waar de doelgroep zich mee identificeert. We laten zien dat die mentaliteit in Rotterdam leeft, de stad keer op keer verrast en daarom dé plek is voor do-risten. Rotterdammers zijn ambassadeur van de stad door in verhalen hun tips te delen op dorotterdam.com en zo do-risten te inspireren.

Media- en middelenstrategie

Een brede en gefaseerde online inzet (social, display en Youtube) om de doelgroep direct te converteren. Teasen d.m.v. oneliners, daaropvolgend informeren met awareness video’s. De tips op dorotterdam.com vormen de ‘always on’ content. Er is signing bij toerist informatiepunten en oneliners op DOOH bij CS.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken