99 EURO CAMPAGNE

99 EURO CAMPAGNE

Categorie
Durables
Adverteerder
MINI Nederland
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2009
Paginanummer
197

Doelstelling

Het doorbreken van de hoge prijsperceptie van MINI en het stimuleren van traffic naar de dealers, wat moet leiden tot verhoging van de verkoop.

Doelgroep

Iedereen die in de markt is voor een nieuwe auto, MINI-rijders en vreemdmerkrijders, privé en zakelijk.

Concept

MINI wordt bereikbaar voor een groot publiek door een klein bedrag per maand. Wie had gedacht dat je al MINI rijdt voor maar € 99,- per maand? Een bedrag dat je bij wijze van spreken zo even pint, net als je wekelijkse boodschappen. Daarom de pay-off ‘Klein bedrag, pinnen mag.’ Dat MINI met dit bedrag ook in de categorie betaalbare cadeaus valt, onderstrepen we met de afsluitende actie. Daags na kerst worden lifesize MINI Cooper ‘verpakkingen’ gezet tussen het huisvuil, uitgepakte tv-dozen en oude kerstbomen.

Media- en middelenstrategie

Radio, masten, IM’s, online bannering en advertorials. Foto’s en films van de kerstactie zijn online verspreid via blogs en social media en hebben een sterk viraal effect gehad.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken