80 Jaar VPRO Gids

80 Jaar VPRO Gids

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
VPRO Gids
Bureau
Headline communication
Jaar
2006
Paginanummer
432

Doelstelling

Langdurig de aandacht vestigen op enerzijds de online rtv-gids van de VPRO (gids.vpro.nl), anderzijds het 80-jarig jubileum van de VPRO Gids.

Doelgroep

Abonnees en losse kopers van de VPRO Gids; tientjesleden.

Concept

In de loop van 2006 verscheen een serie van acht boekjes in de gids. Elk boekje beschrijft tien jaar uit de kleurrijke geschiedenis van de VPRO. De cover is steeds een bewerkte omslag van een gids uit die periode. Een kennisquiz, waarbij een dvd-pakket met een topfilm uit elk decennium te winnen is, moet lezers naar de website lokken.

Media- en middelenstrategie

Aan het begin van de (in-paper) actie vond in het voorjaar een multimediale campagne plaats, mede bedoeld om losse verkoop en abonnementen te verhogen. De campagne verliep via radio, dagbladen, opiniebladen en DM. VPRO Gids 15 verscheen in sterk verhoogde oplage met speciale edities voor losse kopers en tientjesleden. 2 26-36
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken