6X STERKER TEGEN KANKER

6X STERKER TEGEN KANKER

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
KWF Kankerbestrijding
Bureau
HOUDINI Amsterdam
Jaar
2009
Paginanummer
401

Doelstelling

Met zes leefregels kun je het risico op kanker aanzienlijk verkleinen. De bewustwording en kennis van dit feit wil KWF verbeteren.

Doelgroep

Alle Nederlanders vanaf 40 jaar.

Concept

Velen denken dat ze vrijwel geen grip hebben op het ontstaan van kanker. Dat erfelijkheid de grootste rol speelt, of het milieu of zelfs stress. Feit is dat de factor leefstijl een grotere rol speelt. Mensen kunnen dus wel degelijk invloed uitoefenen op het risico. Om geen ‘vingertje te heffen’ en juist de positieve kant te benadrukken is een preventiecampagne ontwikkeld met als thema ‘6x sterker tegen kanker’; met zes leefregels kun je jezelf sterker (doch niet onoverwinnelijk) maken tegen kanker. Een campagne die je overal tegen kan komen. Zoals de ‘Galerij der Sterken’. Een rondreizende foto-expositie met een dwarsdoorsnede van de samenleving die 6x sterker tegen kanker is.

Media- en middelenstrategie

Bewustwording vindt plaats na informatie overdracht. De website is daarom het kernmedium. Ondersteund met tv, radio, print, een folder en outdoor.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken