65 jaar DekaMarkt

DEKAMARKT / XXS Amsterdam

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 342 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
DEKAMARKT
Titel
Retail
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Danitsja Vlok
Copy
Jan de Roos, Dymphna Michels
Art
René Verhagen
Strateeg
Piet Hein Smit
Opdrachtgever
Paul van Lenten, Onno de Groot, Job Terhaar sive Droste, René van Klooster
Illustraties
Martijn van Sonsbeek, Freddy te Kaat, Mike Rondaij
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DEKAMARKT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Vier de 65ste verjaardag van DekaMarkt in combinatie met de A-merk aanbiedingen van leveranciers om extra traffic naar de winkels te genereren. De commerciële doelstellingen zijn ruimschoots behaald. De campagne heeft bovendien een bijzonder positief effect gerealiseerd op de relatie tussen DekaMarkt en A-merk leveranciers en de waardering van haar klanten.

Doelgroep

Primair: alle klanten van DekaMarkt Secundair: alle boodschappers in de regio Noord-Holland.

Strategie/Concept

Voor 65 jaar DekaMarkt zijn we terug gegaan naar de jaren '50! Een ode aan mooie merken en mooie kenmerken uit de tijd dat de eerste DekaMarkt haar deuren opende. Uiteraard gekoppeld aan historisch lage prijzen. En verbaal ondersteund met typische vijftiger jaren woorden als 'Mieters' en 'Puik' alsmede instore commercials in de stijl van het aloude Polygoon Journaal. En wie jarig is, trakteert! Een prijzenactie kon dan ook niet ontbreken. Klanten maakten met hun kassabon kans op 'Machtig mooie' prijzen. De pay off werd tijdelijk aangepast naar VERS, VRIENDELIJK & MIETERS VOORDELIG.

Media- en middelenstrategie

De focus lag op communicatie in en rondom de winkels. Instore werd de retrostijl doorgevoerd in het POS-materiaal, instore commercials en posters. De actiefolder die H-A-H wordt verspreid werd vier weken lang geïnspireerd door artwork uit de jaren '50, vormgegeven in retrostijl. In regionale dagbladen werden advertenties geplaatst. De campagne is ook online doorgevoerd: op de website, de Facebookpagina en in de Facebookposts.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen