65 Jaar Calvé Pindakaas

65 Jaar Calvé Pindakaas

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
CALVÉ, UNILEVER NEDERLAND BV
Bureau
Alfred International i.s.m. 2twintig public relations
Jaar
2013
Paginanummer
288

Doelstelling

Calvé Pindakaas bestaat 65 jaar! Creëer sympathie en (media)aandacht voor het merk waarmee elke Nederlander groot is geworden.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen.

Concept

Strategie: 65 jaar is weliswaar de aanleiding, maar is op zichzelf niet uniek. Dat we al 65 jaar reclamegeschiedenis schrijven en de trots die Nederland - als gevolg daarvan - heeft, zijn wél uniek. We vieren onze verjaardag daarom geheel in de geest van onze rijke en consistente reclamehistorie. Campagne-idee: Calvé geeft 20 kinderen de unieke kans om de Pindakaasfabriek te bezoeken (denk aan Willy Wonka). Door het hele land, in supermarkten en op een aantal bijzondere plekken, verstopt Calvé 20 jubileumpindakaaspotten met het originele etiket. Voor de 20 gelukkige vinders gaan de poorten van de fabriek open. Zij mogen zich bovendien Baas Pindakaas noemen en zullen ook in de toekomst betrokken blijven bij het merk. Kick-off: Dagbladadvertenties met de look & feel van een van de eerste Calvé Pindakaasreclames roepen mensen op om op zoek te gaan naar een van de 20 jubileumpotten. Een mooie advertentie die nog steeds relevant is en door zijn vorm ook veel aandacht en talkability oplevert. Hoe jagen we het aan? Een radiocommercial in historische stijl roept mensen op om op zoek te gaan. Op www.calvepindakaas.nl geven we hints en er hangen posters in de supermarkten. Er is een belangrijke rol voor de pers. Landelijke en regionale media (offline en online) worden op de hoogte gebracht van de 20 verstopte jubileumpotten. Ook krijgen Metro, AD, Telegraaf, Trouw, Editie NL en Hart van Nederland een sneak preview in de fabriek. Tijdens de campagne blijven we impulsen geven via posters in de deelnemende supermarkten en door de aandacht die winnaars krijgen in regionale media.

Media- en middelenstrategie

Print (1/1 Telegraaf & 1/1 Vrouw), radio 25" en posters, www.calvepindakaas.nl en er was een groot aandeel voor PR.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken