6 MINUTEN SAN 01.indd 1 PUBLICIS Account: ELLEN DE JONG, BARBARA EUGSTER Copy: KATELIJNE KENTER,30-12-2008 10:31:32

6 MINUTEN SAN 01.indd 1 PUBLICIS Account: ELLEN DE JONG, BARBARA EUGSTER Copy: KATELIJNE KENTER,30-12-2008 10:31:32

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Nederlandse Hartstichting
Bureau
Publicis
Jaar
2008
Paginanummer
456

Nominatie 2008

Doelstelling

Bewustzijn vergroten dat een hartstilstand vaker voorkomt dan men denkt. Mensen duidelijk maken hoe ze kunnen handelen als ze worden geconfronteerd met een hartstilstand. Het stimuleren van het bezoek van de website en het aanvragen van een re-animatiecursus.

Doelgroep

Volwassen publiek, breed, omdat iedereen getuige kan zijn van een hartstilstand.

Concept

Startpunt van de campagne is het feit dat je 6 minuten hebt om levensreddend op te treden: 112 bellen, reanimeren, defibrilleren. Omdat die 6 minuten zo cruciaal zijn ontwierpen we een speciaal label dat alle communicatie aan elkaar verbindt. Er is voor gekozen een feitelijke, informatieve campagne te voeren en de boodschap niet te verstoppen. Alle kennis komt stap voor stap aan de orde, zodat mensen door de bomen het bos blijven zien. Op die manier kunnen we aandacht besteden aan het besef dat een hartstilstand vaker voorkomt dan je denkt, aan het snel bellen van 112, aan de noodzaak van het volgen van een reanimatiecursus en aan het gebruik van een defibrilator.

Media- en middelenstrategie

In ieder medium is gekeken hoe de eigenschappen van het medium optimaal kunnen worden uitgenut. Zo maken we in TV gebruik van de confronterende kracht en van de instructieve mogelijkheden van het medium. In tijdschriften gebruiken we de voor- en achterkant van een pagina. Bij radio wordt gespeeld met het feit dat je het alleen kan horen en dat je dus echt een cursus moet volgen te zien hoe je moet reanimeren. Online-bannering wordt vernieuwend ingezet: we zien twee mensen die letterlijk uit hun banners stappen om iemand in een andere banner te gaan helpen. Alles verwijst naar www.6minuten.nl waar je o.a. kan vinden waar je reanimeer cursussen kan volgen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken