538 STEREOHEADS

538 STEREOHEADS

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Radio 538
Bureau
BSUR
Jaar
2010
Paginanummer
344

Doelstelling

Uitbouwen marktleiderschap Radio 538 en versterken van het jongensachtige, rebelse imago. Bewijzen van pay-off RADIO=538 met de beste radiofragmenten, call to action via dubbelzinnige thema TURN ME ON, 102 FM.

Doelgroep

Mannen en vrouwen, 13-49 jaar; focus op mannen 20-34 jaar.

Concept

In de nieuwe fase van het thema TURN ME ON introduceren we de 538 Stereoheads: twee mysterieuze jonge goden met indrukwekkende radiohelmen, die 24 uur per dag live Radio 538 uitzenden. Met strakke beats, energie en humor de enige passende soundtrack bij hun ongeremde leven. In groen en paars vormen ze de onverwisselbare, niet te missen mascottes en merkiconen van Radio 538.

Media- en middelenstrategie

De Stereoheads worden in september 2010 gelanceerd met een serie tv- en webcommercials en idents. Deze worden continu van nieuwe, tot luisteren aanzettende, geluidsfragmenten voorzien. Al snel verschijnt het duo ook op billboards, in print en op de gekste plekken. Zo wordt DJ Ruud de Wild onder lichte druk van de Stereoheads teruggezet op zijn oude plek bij Radio 538. Deze harde maar noodzakelijke actie genereert veel PR op tv en in de kranten. Ook maken zij hun bioscoopdebuut, in zowel mainstream als arthouse bioscopen. Verder spetteren de mannen op de 50 meter lange megabillboard langs de A1, grootse steigerdoeken op gebouwen, snelwegmasten en in een groeiend aantal tv-programma's, award shows, evenementen en redactionele artikelen. Met als voorlopig hoogtepunt: een snoeiharde So You Think You Can Dance viral met meer dan 1,2 miljoen fans als resultaat. De luistercijfers stegen met stip, van 10,8% in september (nr. 1) naar 11,6% in november (nr. 1). In nog geen half jaar tijd zijn de 538 Stereoheads een fenomeen geworden. En voor 2011: party on!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken