538 Stereoheads

538 Stereoheads

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Radio 538
Bureau
BSUR
Jaar
2011
Paginanummer
330

Doelstelling

Verankeren van het marktleiderschap en versterken van het jongensachtige, rebelse imago van Radio 538.

Doelgroep

Mannen en vrouwen die een feestje op Ibiza weten te waarderen, Koninginnedag het liefst vieren op het Museumplein en wel eens een limo op zijn kop zouden willen zetten. Kortom, mensen die genieten van het leven en gek zijn op muziek. De focus in communicatie ligt op mannen van 20 tot en met 34 jaar.

Concept

De Stereoheads belichamen de strakke beats, energie en humor van Radio 538. Ze brengen radio dichterbij en laten je Radio 538 ook buiten de ether ervaren.

Media- en middelenstrategie

De Stereoheads zijn niet meer weg te denken als onderdeel van de campagnes en acties van Radio 538. Ze bezetten het gehele Museumplein voor het grootste feest van Nederland op Koninginnedag. Tijdens de Radio 538 Ibiza Week staan de merkiconen te liften op de startbaan voor een vlucht naar het zonovergoten party-eiland Ibiza. Hun "Wilde" feestje is te zien op de 538 Limo en voor Ruud's Happy Hour XL waren ze overgeleverd aan de grillen van Ruud de Wild en zijn rodeostier. De Stereoheads jagen mee op Mister X en twitteren heftig met de luisteraars om de 53J8 nog spannender te maken. Ze waren te zien op TV, Print en Outdoor met hun angstaanjagende verzameling jachthonden. Vele 538-fans knalden met behulp van de radiohelden hun persoonlijke nieuwjaarswens via Facebook, Twitter, Hyves en e-mail naar hun vrienden. De persoonlijke nieuwjaarswens van Radio 538 explodeerde op TV in de eerste minuut van het nieuwe jaar. Het gehele jaar zijn de Stereoheads ingezet op TV, Print, Outdoor, Online Display, Digitale Campagnes en waren ze fysiek aanwezig tijdens Activaties en Guerrilla. Een volledige integratie van het Stereoheads-concept in alle media en middelen. De Stereoheads zijn uitgegroeid tot onmiskenbare iconen van Radio 538. Mede door hun inzet vergroot het radiostation zijn marktaandeel en daarmee verankert het zijn marktleiderschap.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken