538 STEREOHEADS

538 STEREOHEADS

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Radio 538
Bureau
BSUR
Jaar
2010
Paginanummer
520

Doelstelling

Versterken marktleiderschap en het jongensachtige, rebelse imago van Radio 538. Bewijzen van pay-off RADIO=538 met de beste radiofragmenten, call to action via thema TURN ME ON.

Doelgroep

M/V, 13-49 jaar; focus op mannen 20-34 jaar.

Concept

In de nieuwe fase van het thema TURN ME ON introduceert 538 de Stereoheads: twee mysterieuze jonge goden met indrukwekkende radiohelmen, die 24/7 live Radio 538 uitzenden. Met strakke beats, energie en humor de enige passende soundtrack bij hun ongeremde leven. In groen en paars de onverwisselbare mascottes van Radio 538.

Media- en middelenstrategie

Launch met tv- en webcommercials die steeds van vers geluid worden voorzien. Al snel volgen (mega)billboards en print. Het duo spettert op masten, in tv- en award shows, events en PR. DJ Ruud de Wild wordt door hen teruggezet op zijn oude plek. Een viral krijgt 1,2 miljoen fans. Het marktaandeel stijgt van 10,8% (nr. 1) naar 11,6% (nr. 1). In nog geen half jaar worden de 538 Stereoheads een fenomeen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken