5 PERSONEN EN 603 LITER. DE NIEUWE PASSAT VARIANT.

5 PERSONEN EN 603 LITER. DE NIEUWE PASSAT VARIANT.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
PON’S AUTOMOBIELHANDEL B.V.(VOLKSWAGEN PERSONENWAGENS)
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
310

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Volkswagen Passat Variant, en positioneer deze als een auto met een ongekende ruimtepropositie.

Doelgroep

Leaserijders van middelbare leeftijd; mensen die de Passat Variant al kennen, en die hem waarderen op rationele aspecten zoals kwaliteit, functionaliteit en grootte.

Concept

De Passat Variant biedt ruimte aan 5 personen en 603 liter lading – een ongekende hoeveelheid. Omdat niemand zich makkelijk kan voorstellen hoeveel dat is, 603 liter, maakt de campagne gebruik van één impactvol, consequent toegepast visual device: een melkpak van die inhoud, op ware grootte. Dit reuzenmelkpak werd als argument door alle uitingen heen gebruikt.

Media- en middelenstrategie

Het melkpak werd doorvertaald naar allerlei media om deze drukke en moeilijk te ‘pakken’ zakelijke doelgroep te bereiken: van advertenties in magazines en dagbladen tot dealeradvertenties, showroommaterialen en online (site en bannering). Het melkpak van 603 liter verscheen zelfs langs de weg, vergezeld van promotieteams, om de 5 personen en de liters te visualiseren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken