5 jaar NIX18

RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT / Roorda Reclamebureau

Bekijk deze campagne op pagina 322 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Account
Roorda Reclamebureau
Copy
Roorda Reclamebureau
Art
Roorda Reclamebureau
Strateeg
Tabula Rasa
Opdrachtgever
Saskia van Bergen
In samenwerking met
Tabula Rasa, Initiative, Holland van der Mey en alle NIX18 partners
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda Reclamebureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Gebruik van alcohol en tabak door jongeren verminderen en het onderwerp bespreekbaar maken tussen ouders en hun opgroeiende tieners.

Doelgroep

Primair richten we ons op de ouders/verzorgers van kinderen in de leeftijd 12 tot 18 jaar. Maar we praten eigenlijk tegen vrijwel iedereen. Omdat we een sociale norm willen bewerkstelligen, maar ook om allen te bereiken die invloed hebben op het rook- en drinkgedrag van jongeren: familieleden, supermarkt- en horecapersoneel, schooldirecteuren en leraren, campinghouders, vrijwilligers in sportkantines, et cetera.

Strategie/Concept

Het creatieve idee draait om de afspraak van NIX. De campagne roept op om over alcohol en roken te praten, afspraken te maken én deze vol te houden. Je ziet en hoort hoe ouders op een creatieve manier de afspraak van NIX maken. Kortom: Hoe je 'm ook maakt, NIX is de afspraak.

Media- en middelenstrategie

Om de sociale norm te bevestigen zetten we breed massa-mediaal in op tv, radio en online (inclusief social). Hiermee laten we zien dat NIX18 heel Nederland aangaat. Samen met de partners zetten we uiteraard ook middelen in op relevante plekken zoals supermarkten, slijters, horeca en sportkantines. Via PR-acties kregen we aandacht in prime-time tv-programma's en in vele on- en offline nieuwsmedia. Inspiratie en tips voor het maken van een afspraak met jouw tiener, en alle informatie over het onderwerp en de campagne is te vinden op nix18.nl.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen