5 dingen die ze je niet vertellen over de economie

5 dingen die ze je niet vertellen over de economie

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
TRIODOS BANK
Bureau
Dawn
Jaar
2014
Paginanummer
172

Nominatie 2014

Doelstelling

Als een van de meest duurzame banken ter wereld richt Triodos Bank zich op een groeiende groep Nederlanders die duurzaamheid omarmt. Dit jaar willen we de naams- en inhoudsbekendheid van Triodos Bank binnen deze doelgroep versterken. Ook hebben we een fundament nodig voor diverse deelcampagnes.

Doelgroep

De twee miljoen cultural creatives in Nederland; moderne consumenten en ondernemers die duurzame keuzes willen maken, maar niet ten koste van kwaliteit en prijs.

Concept

Triodos Bank heeft als missie een positieve verandering teweeg brengen. Dat kan ook met marketingcommunicatie. Zo laten we elk jaar weer zien wat de bank nastreeft. Dit jaar willen we het publiek wakker schudden en Nederlanders uitdagen zelf te blijven nadenken over hun persoonlijke rol in en bijdrage aan de economie. In de campagne wordt een aantal ingesleten denkbeelden over de economie ontkracht. Door ingesleten denkbeelden te ontkrachten, wil de campagne laten zien dat iedereen ook als het de economie aangaat tot veel meer in staat is dan algemeen wordt aangenomen.

Media- en middelenstrategie

Centraal in de campagne staat het online platform '5dingen.org'. Daarin worden middels bijzondere storytelling bestaande denkbeelden en hun achtergrond over de economie ontkracht. Delen van deze content vinden hun weg naar andere nieuws en informatieplatforms. Triodos Bank is hierbij echt de 'publisher' van bijzondere content. Een van de 5 dingen is uitgewerkt in de film 'een kikker laat zich niet koken'. Deze film zetten we 3 weken lang selectief in op tv en in de bioscoop. Daarna zetten we een algemene film over de 5 dingen in op tv, als teaser voor 5dingen.org. De campagne wordt ondersteund met radio, online, DM en social media. Doelgroep en pers pakt de campagne breed op en de content vind zijn weg naar andere media. De campagne bewijst een goed uitgangspunt te zijn voor deelcampagnes; de instroom in beleggingsfondsen neemt fors toe.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken