40 jaar SIRE. U mag ‘t zeggen.

40 jaar SIRE. U mag ‘t zeggen.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
SIRE
Bureau
TBWA NEBOKO en Fabrique Communicatie & Design
Jaar
2007
Paginanummer
410

Nominatie 2007

Doelstelling

Maak bekend dat SIRE al 40 jaar aandacht vraagt voor maatschappij gevoelige onderwerpen. Zorg dat Nederlanders weten dat iedereen zelf onderwerpen aan kan dragen en daarmee zélf kan bepalen waar SIRE zich komend jaar hard voor gaat maken.

Doelgroep

Heel Nederland: van jong tot oud, vereniging of stichting! Iedereen die ergens aandacht voor wil vragen kan een onderwerp voor de volgende SIRE campagne plaatsen of daarop stemmen.

Concept

SIRE zet zich al 40 jaar in voor de maatschappij. En wil dat samen met heel Nederland vieren. Onder het thema ‘40 jaar SIRE. U mag het zeggen.’ werd een campagne ontwikkeld waarin heel Nederland werd uitgenodigd om na te denken over onderwerpen die extra aandacht verdienen. En om die onderwerpen vervolgens kenbaar te maken op een online platform. De campagne toonde typische SIRE onderwerpen en personen. Om te benadrukken dat echt iedereen zich wel érgens zorgen over maakt, vroegen de personen die daarin centraal stonden, aandacht voor een heel ander typisch SIRE onderwerp.

Media- en middelenstrategie

Omdat heel Nederland de doelgroep was hebben we zoveel mogelijk media ingezet: tv, radio, internet, buitenreclame, kranten en magazines. Een PR-offensief, inclusief een grote persconferentie bij de aftrap van de campagne, zorgde ervoor dat diverse nieuws- en actualiteitenrubrieken er aandacht aan besteedden. Niet in de laatste plaats door de vrijwillige medewerking van bekende Nederlanders. Door de campagneperiode te beperken, werd hoge mediadruk gerealiseerd. Het effect van de campagne was overweldigend: maar liefst 240.000 bezoekers brachten meer dan 60.000 stemmen uit op ruim 2680 verschillende onderwerpen. Veel van die onderwerpen waren door de inzenders voorzien van zelfgemaakte beeld- en geluidsfragmenten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken