3FM AWARDS

3FM AWARDS

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
3FM
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2009
Paginanummer
284

Nominatie 2009

Doelstelling

De Nederlandse popcultuur promoten door de 3FM Awards groots neer te zetten.

Doelgroep

Jongeren van 15 tot 24 jaar.

Concept

De Nederlandse popartiesten die je hoort op 3FM zijn stuk voor stuk bevlogen muzikanten die zich laten leiden door hun liefde voor muziek. Ze zijn allen ‘schuldig’ aan talent en daarom ‘Wanted, in the name of music’. Een openbare klopjacht op de most wanted Nederlandse popartiesten wordt ontketend. De meest talentvolle winnen een 3FM Award.

Media- en middelenstrategie

Een crossmediaal event op radio, tv en internet vraagt om een crossmediale campagne. De campagne volgt de klassieke verhaallijn van de misdaadfilm. De campagne start met een TVC op de plaats delict met als key visual de krijtlijn rond een gitaar; hiermee begint het verhaal dat eindigt op ‘Judgement Day’: de uitreiking van de Awards. Dan start de zoektocht naar de verdachten, wie zijn er ‘wanted in the name of music’? Tijdens deze zoektocht worden politiefoto’s (mugshots) van de genomineerde Nederlandse popartiesten afgebeeld in idents, advertenties, wildplakposters en een interactieve campagne online. Via een online stemmodule worden de genomineerden beoordeeld aan de hand van een politiedossier met hun wapenfeiten. Ruim 50.000 stemmers kiezen hun most wanted Nederlandse popartiest. Als online stemmer kun je je Hyves-profielfoto pimpen tot een mugshot, waardoor je Hyves-vrienden zien dat jij al hebt gestemd op jouw favoriete ‘suspect’. Op de awardsuitreiking zelf worden de verdachten voorgeleid in een line-up en vindt de ‘veroordeling’ plaats door de publieksjury. Bezoekers van het event (de ‘getuigen’) ondergaan bij de ingang een ‘crime suspect security check’ en worden gefotografeerd als most wanted criminals. De consequente doorvertaling van de thematiek heeft ertoe geleid dat de 3FM Awards is neergezet als de nummer 1 award show van Nederland. Het meemaken van de 3FM Awards werd gezien als een must, niet alleen door tienduizenden jonge liefhebbers van Nederlandse popmuziek maar ook door de Nederlandse popartiesten zelf.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken