360º campagne: Rueda Winefluencer

360º campagne: Rueda Winefluencer

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
SPAANSE WIJNREGIO D.O. RUEDA
Bureau
TOT PR & Communications
Jaar
2021
Paginanummer
407

Doelstelling

Vergroten van zichtbaarheid en naamsbekendheid van D.O. Rueda middels een geïntegreerde campagne, earned driven.

Doelgroep

Nederlandse en Vlaamse wijndrinkers, 18 – 35 jaar, actief op social media.

Merkomschrijving

D.O. Rueda is het belangrijkste Spaanse witte wijngebied, bekend van Verdejo. Nederland is exportmarkt 1 voor deze wijnen.

Concept

Influencers zijn populair, veel consumenten willen zelf influencer worden. Food influencers zijn er volop, wijn influencers zijn er nauwelijks. Daar speelden wij op in met de vacature voor een droombaan: als Rueda Winefluencer betaald krijgen om wijn te drinken. We daagden de doelgroep uit om hun liefde voor Rueda te delen op Instagram met #TasteRueda. De beste kandidaat werd beloond met € 5000,-, een wijnreis en de titel Rueda Winefluencer.

Media- en middelenstrategie

PR richting pers en influencers in eten, drinken en lifestylemedia. Activatie op socials met waardevolle content, virals en winacties. Pagina op de website en blogs vol tips. Betaalde samenwerkingen in media en met influencers. Handelsacties met wijnwinkels en importeurs om de campagne 360º te maken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken