30 days filmcompetitie

30 days filmcompetitie

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
SOA AIDS NEDERLAND, RUTGERS WPF
Bureau
Yune
Jaar
2014
Paginanummer
309

Nominatie 2014

Doelstelling

Jongeren bewust maken van seksuele wensen en grenzen.

Doelgroep

Jongeren 12-18 jaar

Concept

'Verhalen voor onder je kussen' een transmedia storytellingscampagne bestaande uit een boek en de verfilming van dat boek. Verhalen voor onder je kussen is verspreid onder alle derdejaars scholieren in Nederland, met daarin acht korte verhalen over verschillende kanten van liefde en seks. Het boek is geschreven door bekende jeugdboekenschrijvers met input van jongeren zelf. Deze input is verkregen door de inzet van online influencers op youtube, welke jongeren opriepen om mee te doen. De verhalen zijn vervolgens d.m.v. de korte-filmcompetitie '30 days' in 30 dagen verfilmd door jonge filmmakers, begeleid door gerenommeerde filmakers zoals Eddy Terstall.

Media- en middelenstrategie

De resulterende films van de competitie zijn samen met het boek verspreid via de bioscoop, scholen, GGD'en en social media. Dankzij deze crossmediale aanpak is met een zeer beperkt mediabudget precies in de doelgroep een hoog bereik opgebouwd met een hoge waardering.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken