22 wekenprik

22 wekenprik

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
RIVM
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2020
Paginanummer
311

Doelstelling

Informeer en stimuleer zwangere vrouwen om vanaf de 22ste week van hun zwangerschap de kinkhoestvaccinatie te halen bij de JGZ.

Doelgroep

Alle aanstaande moeders, alle verloskundigen, JGZ-medewerkers, gynaecologen, huis- en kinderartsen.

Merkomschrijving

Vanaf 2020 kunnen alle zwangere vrouwen gevaccineerd worden tegen o.a. kinkhoest, als onderdeel van het Rijksvaccinatieprogramma. Pasgeborenen zijn daarmee direct beschermd tegen een gevaarlijke ziekte.

Concept

Omdat het woord 'kinkhoestvaccinatie' niet heel aantrekkelijk klinkt bedachten we een nieuwe naam: de 22 wekenprik: Dit biedt meteen een concreet handelingsperspectief: je kan het vaccin vanaf de 22ste week van de zwangerschap halen. Naast de 20 wekenecho bestaat nu dus ook de 22 wekenprik. Het roze pleistertje voor herkenbaarheid.

Media- en middelenstrategie

Middels print, advertorials, online display in o.a. Ouders van Nu, Kek Mama en WIJ magazine lanceren we de campagne. Een toolkit voor verloskundigen en JGZ-instellingen zorgt voor zichtbaarheid in wachtkamers. Zelfs het afsprakenkaartje is van het roze pleistertje voorzien. Veel zwangere vrouwen delen selfies. Zo ook met hun pleister na de prik en #22wekenprik.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken