2.000 chauffeurs gezocht!

2.000 chauffeurs gezocht!

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
SECTORINSTITUUT TRANSPORT EN LOGISTIEK
Bureau
Campagne
Jaar
2017
Paginanummer
94

Doelstelling

Ontwikkel een campagne waarmee minimaal 2.000 (aankomende) chauffeurs worden geworven. Met 2.638 chauffeurs een klinkend resultaat.

Doelgroep

Werkenden (maar die iets anders willen) en niet-werkenden, mbo-geschoold en ca. 25-50 jaar oud, in specifieke regio's in Nederland.

Merkomschrijving

Het Sectorinstituut Transport en Logistiek is de landelijke brancheorganisatie die zorgt voor instroom en duurzame inzetbaarheid van vakbekwaam personeel in de sector transport en logistiek.

Concept

2.000 chauffeurs gezocht'. Deze grootheid geeft aan dat er veel mensen nodig zijn om de groei van de transportsector op te vangen. Met 90% subsidie is omscholing naar vrachtwagenchauffeur een aantrekkelijk aanbod. Op zo'n 100 infoavonden in het land konden belangstellenden direct solliciteren.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd regionaal getarget. De customer journey volgde de touch, tell en sell strategie. Media-inzet op SEA, Facebook, regionale radio, flyers en regionale dagbladen, DM-pakket werkgevers, 'tell a friend-actie', ondersteund door landelijke en regionale PR en lokale infoavonden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken