Introductie Amstel Radler 0.0%

Introductie Amstel Radler 0.0%

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HEINEKEN NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2014

Doelstelling

Het bouwen van een nieuwe categorie tussen bier en fris met de introductie van Amstel Radler 0.0% (alcoholvrij).

Doelgroep

Frisdrankdrinkers man/vrouw 25-55 jaar

Strategie/Concept

Na het succes van Amstel Radler 2% introduceert Amstel in 2014 Amstel Radler 0.0%. Het doel is om frisdrankgebruikers aan te trekken, maar die zijn niet gewend om overdag aan een biermerk als Amstel te denken.
Door Amstel Radler 0.0% met humor aan typische non-alcoholmomenten als sport, werk en autorijden te koppelen, blijft Amstel mannelijk en bierig, maar wordt het nu ook gedronken op frisdrankmomenten. Thema: Amstel Radler 0.0%. Altijd verfrissend."

Media- en middelenstrategie

Voor zichtbaarheid wordt gezorgd met een TVC en twee radiocommercials. Grote samplingacties zorgen voor trial en positieve word-of-mouth. Naast de Amstel eigen events, kiezen we hierbij voor sport- en kantoorlocaties waar je normaal gesproken geen bier verwacht. Automobilisten zien billboards bij snelwegen en benzinestations. Op Facebook wordt gepost over sport, lunch en Amstel tijdens het werk. In distributie wordt deze strategie voortgezet door het product bij Shell, Total en Praxis aan te bieden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken