Introductie Amstel Radler 0.0%

HEINEKEN NEDERLAND / TBWANEBOKO

Bekijk deze campagne op pagina 262 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
HEINEKEN NEDERLAND
Titel
Amstel Radler 0.0%
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Gert Jan Timmer, Maurice van Susante, Daniëlle Jonk
Copy
Ernst-Jan van Rossen
Art
Matthijs Slot
Strateeg
Daan Remarque
Opdrachtgever
Bram Westenbrink/Jetske Freeve/Meike Dijkstra/Reinoud Ottervanger/Steven van Leeuwen/Fleur Marnette
Film/Productiemaatschappij
25FPS
Editor
The Ambassadors
RTV-producer
Kiek Beljaars
In samenwerking met
Starcom (mediabureau), Sunshine & Sausages, Boomerang Create en CP2 (fieldmarketing)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEINEKEN NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Het bouwen van een nieuwe categorie tussen bier en fris met de introductie van Amstel Radler 0.0% (alcoholvrij).

Doelgroep

Frisdrankdrinkers man/vrouw 25-55 jaar

Strategie/Concept

Na het succes van Amstel Radler 2% introduceert Amstel in 2014 Amstel Radler 0.0%. Het doel is om frisdrankgebruikers aan te trekken, maar die zijn niet gewend om overdag aan een biermerk als Amstel te denken.
Door Amstel Radler 0.0% met humor aan typische non-alcoholmomenten als sport, werk en autorijden te koppelen, blijft Amstel mannelijk en bierig, maar wordt het nu ook gedronken op frisdrankmomenten. Thema: Amstel Radler 0.0%. Altijd verfrissend."

Media- en middelenstrategie

Voor zichtbaarheid wordt gezorgd met een TVC en twee radiocommercials. Grote samplingacties zorgen voor trial en positieve word-of-mouth. Naast de Amstel eigen events, kiezen we hierbij voor sport- en kantoorlocaties waar je normaal gesproken geen bier verwacht. Automobilisten zien billboards bij snelwegen en benzinestations. Op Facebook wordt gepost over sport, lunch en Amstel tijdens het werk. In distributie wordt deze strategie voortgezet door het product bij Shell, Total en Praxis aan te bieden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen