107 redenen om een Peugeot 107 te kopen

Peugeot Nederland N.V. / HAVAS Worldwide Amsterdam (voormalig Euro RSCG)

Nominatie 2012

Bekijk deze campagne op pagina 212 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Peugeot Nederland N.V.
Titel
Peugeot 107
Bureau
HAVAS Worldwide Amsterdam (voormalig Euro RSCG)
Account
Budi Gonzalez de Chaves, Rick Geven
Copy
Bart van de Winkel
Art
Coert Buiting
Opdrachtgever
Marcel Brouwer, Karin Sijbring, Gael Colin
Film/Productiemaatschappij
First on Mars, Herman Poppelaars
Editor
Joppo in de Grot
Muziek
Studio De Keuken
RTV-producer
Studio De Keuken
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Peugeot Nederland N.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van HAVAS Worldwide Amsterdam (voormalig Euro RSCG)
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

De concurrentie binnen het A-segment (compacte auto's) is de laatste jaren steeds heviger geworden door een stagnerende markt en de introductie van veel nieuwe modellen. Doelstelling was om de facelift van de Peugeot 107 succesvol te introduceren in dit zwaarbevochten segment en te positioneren als een volwaardige en betaalbare auto.

Doelgroep

De doelgroep voor de Peugeot 107 is breed. Het kan de eerste auto zijn voor iemand van 20, een tweede auto voor het gezin of een slimme keus voor de zakelijke rijder.

Strategie/Concept

Auto's in het A-segment worden snel afgedaan als kleine en goedkope instappertjes. De vernieuwde Peugeot 107 bewijst het tegendeel. Je krijgt namelijk heel veel auto voor je geld. Een lage aanschafprijs is maar één van de redenen om er een te kopen. In feite zijn er 107 redenen om een Peugeot 107 te kopen. Precies deze 107 redenen zijn de speerpunt van de campagne. De redenen die we laten zien, zijn niet altijd even rationeel. Ze zijn persoonlijk en met een 'twist'. Maar alle 107 redenen zijn gebaseerd op bestaande kenmerken van de vernieuwde Peugeot 107.

Media- en middelenstrategie

Als er 107 redenen zijn om een Peugeot 107 te kopen, wil je er natuurlijk zoveel mogelijk laten zien. Daarom zijn er in twee dagen 21 tv-commercials gemaakt. In iedere commercial wordt een specifieke reden uitgelicht. Dit geeft in media de mogelijkheid om door het jaar heen te variëren met de inzet van commercials, wat de campagne fris en verrassend houdt voor de doelgroep. Hetzelfde doen we op radio. Er is zelfs een radiocommercial van 240 seconden ingezet waar alle 107 redenen de revue passeren. Verder wordt de campagne ondersteund met online video, banners en print. Alle 107 redenen zijn natuurlijk terug te vinden op de site van Peugeot.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen