100% Puur

100% Puur

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA RIEDEL - APPELSIENTJE
Bureau
ACHTUNG! Mcgarrybowen
Jaar
2016
Paginanummer
442

Doelstelling

Hoe vergroot je merkvoorkeur in de een categorie die onder druk staat? Voor deze uitdaging stond Appelsientje in 2016. De categorie sappen heeft in zijn geheel last van de vele negatieve berichtgeving rondom suiker in relatie tot gezondheid. Bovendien twijfelen veel mensen (onterecht!) dat Appelsientje gemaakt wordt van 100% puur sap. Met een nieuwe invulling van het campagnethema '100% Puur', lieten we een tegengeluid horen. We creëerden positief sentiment rondom het merk en droegen bij aan het vergroten van merkvoorkeur.

Doelgroep

Light category-buyers, met focus op moeders.

Concept

100% puur in de puurste vorm neerzetten. Geen 'gemaakte' campagne, in scène gezet door reclamebureau en marketeers, maar 100% pure beelden van & door echte consumenten! Authentieke pure ochtend-momenten waarin sap een relevante rol speelt, vastgelegd door de consumenten zelf, vormden de basis voor een geloofwaardige en herkenbare campagne. Zo puur als Appelsientje.

Media- en middelenstrategie

We lieten een aantal gezinnen zelf filmmateriaal schieten. Dit is gemonteerd tot verschillende films voor online en op TV. 100% Puur is ook de boodschap in print en POS. Via Facebook riepen we heel Nederland op om pure ontbijtmomenten in te sturen. Deze user generated content was terug te vinden op de campagnepagina en Facebook pagina van Appelsientje en werd in banners via mobile targeting tijdens het ontbijtmoment gepusht. De leukste inzendingen werden in lokale abri's en kranten geplaatst, in de buurt van de winnende deelnemers. Met veel word-of-mouth tot gevolg, omdat de uitingen in eigen kring verder gedeeld werden (bv op social, het prikbord van de tennisclub of in het plaatselijke krantje). Op de verpakking (tientallen miljoenen pakken per jaar) en op de website benoemen we de feiten over het product, waarmee we 100% Puur claim bewijzen. Kortom: 100% Puur in alle touchpoints, met effectief bereik én positief sentiment tot gevolg.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken