100% Puur

100% Puur

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA RIEDEL - APPELSIENTJE
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2016
Paginanummer
356

Doelstelling

Veel mensen twijfelen (onterecht!) dat Appelsientje gemaakt wordt van 100% puur sap. Met een kostenefficiënte campagne lieten we een tegengeluid horen, creëerden positief sentiment rondom het merk en droegen bij aan het vergroten van merkvoorkeur.

Doelgroep

Light category-buyers, met focus op moeders.

Concept

100% puur in de puurste vorm neerzetten. 100% pure ochtend momenten van & door echte consumenten, waarin sap een relevante rol speelt, vormden de basis van een geloofwaardige en herkenbare campagne. Zo puur als Appelsientje.

Media- en middelenstrategie

We lieten gezinnen zelf filmmateriaal schieten; passend bij het concept én een fikse besparing op het productiebudget. Ook in media zijn slimme keuzes gemaakt: beperkte inzet op TV en focus op online video en mobile targeting. Via Facebook riepen we heel Nederland op om pure ontbijtmomenten in te sturen. De leukste werden in lokale abri's en kranten geplaatst, met veel word-of-mouth tot gevolg. Kortom, een groot bereik én positief sentiment met een beperkt budget.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken