100% Puur

FRIESLANDCAMPINA RIEDEL - APPELSIENTJE / ACHTUNG!

Bekijk deze campagne op pagina 356 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA RIEDEL - APPELSIENTJE
Bureau
ACHTUNG!
Account
Annabelle Klop (Achtung), Anoe Meijers (MEC) + Rogier de Vries (MEC Wavemaker)
Copy
Mark Muller, Julio Alvarez & Cesar Garcia (Achtung) & Martin Stuk (MEC Wavemaker)
Art
Mark Muller, Julio Alvarez & Cesar Garcia (Achtung)
Strateeg
Boris Nihom (Achtung) & Jessa Benneker (MEC)
Opdrachtgever
Siska Schipper, Marlies van der Meulen
Film/Productiemaatschappij
WeFilm. Regisseur: Roel Welling
Editor
The Compound
Muziek
'Give a Little Love' (BMG), Soundstudio Audentity
RTV-producer
Kim Buys
Fotografie
Frederiek van Waes & Sheila Wigman
Illustraties
Roy van Dijk
In samenwerking met
MEC Wavemaker
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FRIESLANDCAMPINA RIEDEL - APPELSIENTJE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACHTUNG!
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Veel mensen twijfelen (onterecht!) dat Appelsientje gemaakt wordt van 100% puur sap. Met een kostenefficiënte campagne lieten we een tegengeluid horen, creëerden positief sentiment rondom het merk en droegen bij aan het vergroten van merkvoorkeur.

Doelgroep

Light category-buyers, met focus op moeders.

Strategie/Concept

100% puur in de puurste vorm neerzetten. 100% pure ochtend momenten van & door echte consumenten, waarin sap een relevante rol speelt, vormden de basis van een geloofwaardige en herkenbare campagne. Zo puur als Appelsientje.

Media- en middelenstrategie

We lieten gezinnen zelf filmmateriaal schieten; passend bij het concept én een fikse besparing op het productiebudget. Ook in media zijn slimme keuzes gemaakt: beperkte inzet op TV en focus op online video en mobile targeting. Via Facebook riepen we heel Nederland op om pure ontbijtmomenten in te sturen. De leukste werden in lokale abri's en kranten geplaatst, met veel word-of-mouth tot gevolg. Kortom, een groot bereik én positief sentiment met een beperkt budget.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen