100% NATUURLIJK FRUIT

100% NATUURLIJK FRUIT

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Pickwick
Bureau
Only
Jaar
2008
Paginanummer
384

Doelstelling

Bekendmaken van het nieuwe productconcept Pickwick Fruit Wellness. Een 100% natuurlijke fruitthee.

Doelgroep

Boodschappers, vrouwen tussen 25 en 45 jaar, die openstaan voor nieuwe ervaringen in thee.

Concept

Om duidelijk te maken dat Pickwick Fruit Wellness een 100% natuurlijke fruitthee is, op basis van bijzondere, nieuwe fruitcombinaties, wordt in de communicatie gebruikgemaakt van alle symboliek van fruit. Op televisie zien we midden in de fruitboomgaard het heerlijke gevoel van samen oogsten, selecteren en genieten. Alleen is het fruit vervangen door Fruit Wellness-zakjes. In print en op de winkelvloer zien we dat terug door Fruit Wellness te presenteren in fruitkistjes. Met deze communicatie werd tevens invulling gegeven aan het nieuwe merk- en communicatieplatform: ‘Pickwick doet je goed’. Waarbij op televisie de oorspronkelijke muziek ‘ieder uur de juiste toon’ anno nu en relevant voor Fruit Wellness is uitgevoerd.

Media- en middelenstrategie

Televisie is de eerste aanjager voor propositiebekendheid en het versterken van de emoties van Pickwick. De andere middelen stonden volledig in het teken van ‘proberen’. In magazines door het meesealen van samples, online door het kunnen aanvragen van een samplepakket en op de winkelvloer waar consumenten Fruit Wellness-zakjes uit een fruitboom konden plukken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken