100 jaar KLM

100 jaar KLM

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
KLM
Bureau
DDB Unlimited
Jaar
2019

Winnaar 2019

Doelstelling

Maak Nederlanders er bewust van, en trots op, dat KLM haar 100-jarig bestaan viert en net zo sterk bij ons land hoort als kaas en tulpen.

Doelgroep

Alle Nederlanders die vliegreizen overwegen. Nadruk op 21+.

Strategie/Concept

De communicatie rondom KLM's 100-jarig bestaan is breed opgezet. Er was vrijwel geen ontkomen aan. Het concept: KLM staat voor Nederland. Het is wat het vandaag is vanwege haar Nederlandse mores en haar roots. Daar mogen we (wij Nederlanders) trots op zijn en dat is reden voor feest. Het belangrijkste campagne asset is een commercial rondom 3 generaties van dezelfde familie die allen voor KLM werkten. De film belicht hun emoties, maar net zo sterk 100 jaar technische en culturele vooruitgang in Nederland en in de luchtvaart. Een Deal van de Eeuw sales actie zorgde ervoor dat de feestelijkheden niet alleen vanuit merkperspectief, maar ook commercieel een succes werden. KLM trakteerde heel Nederland 100 uur lang op historisch laag geprijsde tickets naar 100 bestemmingen.

Media- en middelenstrategie

TV, radio, DOOH, e-mail, display en social ads.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken