100.000 Nederlanders wensen overal kraanwater!

100.000 Nederlanders wensen overal kraanwater!

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
VITENS
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2015
Paginanummer
335

Doelstelling

Kraanwater vast op het menu krijgen in alle horeca en op alle festivals in Nederland. Zodat we overal en altijd kraanwater kunnen drinken.

Doelgroep

In eerste instantie: alle festival- en horecabezoekers. Om daar vervolgens horeca- en festivalondernemers mee te beïnvloeden.

Concept

Nederlands kraanwater doet niet onder voor fleswater en is wel zo duurzaam. Drinkwaterbedrijf Vitens neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid door samen met een brede coalitie 'overalkraanwatergraag.nl' te starten: een petitie die horeca en festivals aanspoort om kraanwater te schenken. Het symbool is een levensgrote wensfontein in de vorm van een waterkraan. Handtekeningen kunnen hier als 'muntjes' in worden gegooid.

Media- en middelenstrategie

De petitie start op de bevrijdingsfestivals waar het recht op vrijheid en het recht op water wordt gevierd. Opgevolgd door een social mediacampagne i.s.m. vele BN'ers. Als PR-stunt loopt de oudste deelnemer van de Vierdaagse (92 jaar) met liters water op zijn rug. De petitie wordt aangeboden op de Horecava.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken