100.000 Nederlanders wensen overal kraanwater!

VITENS / Joe Public Take-Away Advertising

Bekijk deze campagne op pagina 335 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
VITENS
Titel
Kraanwater
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Account
Jolies van Rijn, Merel Groenenboom, Denise Willigers
Copy
Antoine Houtsma, Bart Oostindie, Maarten van Kempen
Art
Antoine Houtsma, Bart Oostindie, Rikkert Boog
Strateeg
Jeroen van Eck
Opdrachtgever
Barbara van der Velden, Kim van Gameren
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VITENS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Joe Public Take-Away Advertising
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Kraanwater vast op het menu krijgen in alle horeca en op alle festivals in Nederland. Zodat we overal en altijd kraanwater kunnen drinken.

Doelgroep

In eerste instantie: alle festival- en horecabezoekers. Om daar vervolgens horeca- en festivalondernemers mee te beïnvloeden.

Strategie/Concept

Nederlands kraanwater doet niet onder voor fleswater en is wel zo duurzaam. Drinkwaterbedrijf Vitens neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid door samen met een brede coalitie 'overalkraanwatergraag.nl' te starten: een petitie die horeca en festivals aanspoort om kraanwater te schenken. Het symbool is een levensgrote wensfontein in de vorm van een waterkraan. Handtekeningen kunnen hier als 'muntjes' in worden gegooid.

Media- en middelenstrategie

De petitie start op de bevrijdingsfestivals waar het recht op vrijheid en het recht op water wordt gevierd. Opgevolgd door een social mediacampagne i.s.m. vele BN'ers. Als PR-stunt loopt de oudste deelnemer van de Vierdaagse (92 jaar) met liters water op zijn rug. De petitie wordt aangeboden op de Horecava.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen