10 MILJOENSTE BEZOEKER

10 MILJOENSTE BEZOEKER

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
RIJKSMUSEUM
Bureau
XSAGA
Jaar
2017
Paginanummer
90

Winnaar 2017

Doelstelling

Vieren van ontvangst 10 miljoenste bezoeker sinds opening 13 april 2013; vieren van succes met medewerkers en bezoekers (trots op ons museum); significante zichtbaarheid en sympathie genereren voor Rijksmuseum.

Doelgroep

Nederlandse bezoeker

Merkomschrijving

Het Rijksmuseum is het museum van álle Nederlanders voor de wereld. Het Rijksmuseum toont het wonder van de Nederlandse kunst en geschiedenis. Met als hoogtepunt Rembrandt (meeste en mooiste werken) en de Nachtwacht.

Concept

Houd jij deze nacht de wacht? Als dank aan alle bezoekers, bieden we een unieke ervaring. Iedereen maakt kans op een nacht voor de Nachtwacht. Medewerkers werden actief betrokken door hen onderdeel te laten zijn van een brede erehaag op de Eregalerij door wie de 10 miljoenste bezoeker juichend werd onthaald. Premier Mark Rutte wenste hem via een persoonlijke videoboodschap een goede nacht.

Media- en middelenstrategie

Twee weken voor aanvang begonnen met spanning opbouwen d.m.v. banier op de gevel en posts op sociale media, met hierin de teasende oproep "ben jij de 10 miljoenste bezoeker?" Het filmpje van het 'moment' werd verstuurd met persbericht en op eigen social kanalen uitgezet om PR waarde te genereren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken