1 op de 10 kan niet goed zien

1 op de 10 kan niet goed zien

Categorie
Retail
Adverteerder
PEARLE, VEILIG VERKEER NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
379

Winnaar 2015

Doelstelling

Goed zien in het verkeer is van levensbelang. Pearle wil Nederland daarvan bewust maken, en zo hun mentaal marktleiderschap versterken.

Doelgroep

Verkeersdeelnemers, met name automobilisten.

Concept

Vrijwel alle Nederlanders zijn verkeersdeelnemers, terwijl 1 op de 10 mensen niet goed ziet. Het inzicht: deze mensen weten dit vaak niet van zichzelf, dus misschien ben jij wel diegene die niet goed ziet. Pearle en VVN doordringen verkeersdeelnemers van dit gegeven, om hen te stimuleren hun ogen te laten controleren. Wie naar aanleiding van de oogmeting een bril koopt, krijgt gratis een tweede bril voor in het verkeer.

Media- en middelenstrategie

Een 360° aanpak, waarbij TV, Digital, PR en DM zorgen voor een snelle opbouw van awareness. Radio en Digital OOH langs de A2 maken concreet hoeveel 1 op de 10 is en confronteren automobilisten zo met de ongemakkelijke feiten. Het mobiele oogmeetstation langs de A12 en promotieteams bij de winkels maken een oogmeting net zo makkelijk als even tanken en activeren hen zo er iets aan te doen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken