Maakjijstraksnaam

Maakjijstraksnaam

Categorie
Personeel
Adverteerder
Reed Business
Bureau
Co Unlimited
Jaar
2007
Paginanummer
466

Winnaar 2007

Doelstelling

Omdat halverwege het jaar blijkt dat het merendeel van alle vacatures voor salesfuncties nog openstaat, moet een spetterende actie de doelgroep bewegen tot reactie. Voor eind 2007 moeten alle vacatures vervuld zijn.

Doelgroep

HBO’ers en WO’ers met ervaring in sales. Bij voorkeur in media. Maar ook pas-afgestudeerden met talent voor sales zijn welkom.

Concept

Salesmensen vinden persoonlijk succes belangrijk. Cijfers spreken daarbij boekdelen. Daarom wordt een instituut in het leven geroepen dat de succesfactor van je naam kan berekenen. Een online onderzoek waarbij binnen enkele minuten de resultaten zichtbaar zijn. Het lijkt heel serieus, maar het blijkt een leuke virale wervingsactie met een hoog tell-a-friend gehalte te zijn. En zo landt men op de recruitmentsite van een grote onbekende op de arbeidsmarkt: Reed Business, het multimediabedrijf achter bekende merken als Elsevier, totaljobs.nl en bizz.

Media- en middelenstrategie

De doelgroep is divers en landelijk gespreid. Daarom wordt het zwaan-kleef-aan principe van de viral gehanteerd. Geschikte kandidaten komen vanzelf boven. Om de virale campagne op gang te helpen worden kortstondig radio, advertorials in Reed Business titels, weblogging en een emailcampagne vanuit eigen medewerkers ingezet. Daarna moet de viral zijn werk doen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken