In de campagne wordt minder een appèl gedaan op het verantwoordelijkheidsgevoel van de consument, maar meer op het eigenbelang. We willen het eens niet hebben over energie besparen, maar over minder verspillen. Ogenschijnlijk een kleine stap, maar een wereld van verschil. Energie besparen doe je toch ook voor de wereld (zoals je flessen in de flessenbak gooit), maar minder verspillen, betekent dat we eigenlijk iets stoms doen. Namelijk energie en dus geld weggooien. Doen we dat dan? Verspillen we zoveel energie? En hoeveel dan? En of we energie verspillen. 30% van ons dagelijkse energieverbruik om precies te zijn. Elke dag verspillen we 30%. Gooien we weg, vermorsen we, laten we gaan. Zonder dat we er profijt van hebben. En het ergste is: we zijn ons er niet van bewust. Deze onwetendheid hebben we in de campagne doorbroken met de letterlijke verbeelding van de verspilling met lampen in de woestijn. We hebben mensen zelf laten ontdekken hoeveel we eigenlijk elke dag verspillen. Met als claim: Energie verspillen is zinloos. Nuon helpt. Deze boodschap werd ondersteund met concrete voorbeelden van de hulp die Nuon biedt zoals Isolatie, HR-ketels, BespaarDirect, Financiering en EnergieAdvies.