Tem de Tank

Tem de Tank

Categorie
Durables
Adverteerder
Volkswagen
Bureau
Tribal DDB Amsterdam
Jaar
2010
Paginanummer
221

Doelstelling

De nieuwe Volkswagen Polo BlueMotion introduceren als energiezuinige auto (1:33).

Doelgroep

Jonge mensen, vooral mannen, tussen de 25-35 jaar met interesse in milieuvriendelijke en modieuze auto's met lage belastingen.

Concept

Om men te laten ervaren hoe zuinig de Volkswagen Polo BlueMotion is, ontwikkelden we een 360° game-experience, die begon op Hyves. Bij de virtuele voorronde moest men proberen met een zo léég mogelijke tank in Milaan te arriveren. Naast het maken van energiebewuste keuzes betekende dat ook het oppikken -of juist lozen- van ballast, zoals koffers en zelfs je eigen Hyves-vrienden. De 3 beste spelers kwalificeerden zich voor de real life finale: in een échte Polo BlueMotion dezelfde route energiebewust naar Milaan afleggen. In elke Polo deed een jurylid vanaf de achterbank live verslag op Hyves, Twitter en Facebook.

Media- en middelenstrategie

Deelname aan de game werd gepromoot via radio en social media (Hyves, blogs/seeding).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken