Brandstof is verreweg de belangrijkste kostenpost voor transportbedrijven (maar liefst 50% van de kilometerkostprijs). Om vreemdmerkrijders te overtuigen van het lage brandstofverbruik van de Mercedes-Benz Actros is speciaal voor de Nederlandse markt de Fuel Duel bedacht. Transportbedrijven worden hierbij uitgedaagd om gedurende een aantal weken gratis een Mercedes-Benz Actros op te nemen in hun wagenpark. De Actros neemt het gedurende deze periode op tegen andere merken in de vloot van de transporteur op het gebied van brandstofverbruik. Zelf ervaren is immers de beste manier om mensen te overtuigen. Doordat alle Actrossen standaard zijn uitgerust met het voertuigmanagementsysteem FleetBoard, kan tijdens de inzet en na afloop hiervan exact worden aangetoond hoe zuinig de Actros heeft gereden. In de campagne is de opvallende Fuel Duel-truck de grote held en dagen we de doelgroep op prikkelende wijze uit om mee te doen met het duel. Nadat van de eerste 50 duels de Actros er 45 won, hebben we de toon van de campagne nog wat aangescherpt.