Suiker. Het zit bijna overal in. Ook als je het niet verwacht. Maar ja, al dat suiker is niet zo goed voor je. En voor kinderen al helemaal niet. Dus dachten we: wat nou als wij bij AH de hoeveelheid suiker in onze producten gaan verminderen. Zou iemand dat dan merken? Deze vraag vormde de basis voor de campagne waarin we Nederland overtuigen van het feit dat het geleidelijk reduceren van suiker in producten geen invloed heeft op de smaak. Het is een kwestie van wennen. Zo bespaarden we ongemerkt 320.000.000 suikerklontjes. En dat smaakt naar meer. Op naar de 1 miljard. Minder suiker, maar net zo lekker. Maar AH doet meer. Wat dacht u van verpakkingen. Hebben we die nou echt allemaal nodig? Daarom kijkt AH kritisch naar al hun producten. En verwerken ze met slimme oplossingen steeds minder plastic in hun verpakkingen. Daarnaast zorgt AH er ook voor dat ze verpakkingen slim recyclen. Dat scheelt in een jaar 4 miljoen kilo verpakkingsmateriaal. In 2025 moet dit 20 miljoen zijn en moeten alle verpakkingen 100% recyclebaar zijn. Minder verpakkingen, meer recyclen.