KLM Nachtjeslampje

KLM Nachtjeslampje

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
KLM NEDERLAND
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
370

Nominatie 2016

Doelstelling

Merkvoorkeur voor KLM vergroten bij zakenreizigers.

Doelgroep

Zakenreizigers.

Concept

Zakenreizigers worden over het algemeen benaderd met functionele communicatie met daarin stereotype zakenmannen. Vandaar het idee om zakenreizigers op een andere, meer persoonlijke en emotionele manier te 'raken'. Familieleden thuis achterlaten blijft voor elke reiziger lastig, helemaal als er nog kleine kinderen zijn. We ontwikkelden een bijzonder lampje waarmee kinderen de nachtjes kunnen aftellen totdat hun ouder weer thuiskomt: het KLM Nachtjeslampje. Relevant en met grote pr-waarde. Iets wat niet alleen op korte termijn impact creëert, maar (omdat het een vaste plek in huis krijgt) reizigers blijvend aan KLM herinnert, ook als ze niet frequent reizen. KLM zakelijk: niet alleen fijn voor jezelf, maar óók fijn voor de thuisblijvers.

Media- en middelenstrategie

Inzet van pr, KLM-eigen middelen en een online video op social media.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken