Elke krant schrijft over groot en (inter)nationaal nieuws. Maar de vernieuwde titels van AD en Wegener bieden de lezer iets unieks. Iets wat geen enkele andere krant kan bieden. Want naast het (inter)nationale nieuws schrijven deze titels ook over het nieuws uit jouw regio. En dat maakt hen echt relevant en onderscheidend. Want nieuws dat 'psychologisch dichtbij' komt, zorgt ervoor dat mensen ervoor gaan zitten, dat het hun volle aandacht heeft. Dat gevaarlijke kruispunt kan zomaar bij jou in de buurt zijn. En dat brandje twee straten verderop, daar fietste je gisteren nog langs. Het is nieuws dat dicht bij je staat, en je het meeste raakt.
Regionaal nieuws is het nieuws dat je het meeste raakt.
Daarom besloten we om steeds twee exact dezelfde internationale en regionale nieuwsfeiten naast elkaar te zetten. En niet zo maar twee willekeurige nieuwsfeiten, maar twee nieuwsfeiten die heel erg op elkaar lijken. Alleen de plek waar ze zich afspelen is anders. Daardoor laten we mensen voelen dat het nieuws dat je het meeste raakt, nieuws uit jouw regio is.