Het merk Yarden positioneren als dé afscheidsspecialist. Bouw aan associaties die dichter bij het emotionelere domein 'Afscheid' liggen dan bij het meer functionele 'Uitvaart'.
Alg.: Mannen/vrouwen, 35 jaar en ouder, met een focus op 35 – 45 jaar. Domeinspecifiek: Koppelen het woord 'uitvaart' vooral aan de dienst zelf. Ervaren de kosten ervan daarom als relatief duur.
Merkspecifiek: Weten dat Yarden iets doet met uitvaarten en/of de verzekering daarvan. Verder zien zij weinig verschil tussen Yarden en de overige spelers.
Overige: Leden vereniging, interne medewerkers
Vertaling van de positionering naar de tekst 'Een goed afscheid helpt je verder'. Visueel ondersteund met portretten van nabestaanden die vanuit een zwart/wit periode van rouw weer een beetje kleur krijgen in hun leven. Yarden's vaste stem Henriette Tol vertelt het authentieke merkverhaal richting interne en externe doelgroepen.