The Power of Friendship

The Power of Friendship

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
War Child
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2011
Paginanummer
420

Doelstelling

Versterken van de binding tussen War Child en haar doelgroep door inzicht te geven in het werk van War Child. Uit onderzoek blijkt dat de binding van het Nederlandse publiek met War Child lager is dan gemiddeld. Dit betekent dat mensen die War Child kennen, niet automatisch geneigd zijn om zich aan te sluiten en in contact te blijven.

Doelgroep

Volwassenen tussen 20 en 45 jaar. Jonge gezinnen, hoog opgeleid, links georiënteerd, brede interesse, (rand)stedelijke gebieden, maatschappelijk betrokken, doneren aan verschillende goede doelen, geen typische charitatieve doelgroep.

Concept

De Friends van War Child zijn een belangrijkste succesfactor van de organisatie. Friends zijn donateurs, maar ook bedrijven en mensen die op één of andere manier een bijdrage leveren. Friends zijn in figuurlijke zin ook voor oorlogskinderen belangrijk: kinderen die alleen vijanden hebben gekend, hebben vrienden nodig om ze de kracht te geven hun leven weer op te bouwen. Om de binding te vergroten laat War Child de Friends letterlijk de campagne dragen. De Friends laten het werk van War Child zien. Op een manier die meer mensen bij War Child betrekt: met jouw vriendschap gaat het verhaal verder en worden meer kinderen geholpen. The Power of Friendship! Zo versterken we de binding en kan War Child groeien.

Media- en middelenstrategie

Friends vertellen samen het verhaal van War Child; op radio, TV, in advertenties, op abri's en online. Uit mediaonderzoek blijkt dat de doelgroep van War Child online zeer actief is. In de middelenmix is daarom sterk ingezet op online en social media. Iedereen die Friend wordt en een foto upload, komt in de online commercial van War Child. Met een persoonlijke oproepfilm roepen Friends via social media anderen op ook Friend te worden. Friends die de meeste nieuwe Friends werven, komen in de televisiecommercial. In print worden nieuwe Friends welkom geheten en worden mensen aangemoedigd ook Friend te worden. De gehele campagne is gerealiseerd met een nulbudget.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken