Prinsessenbeschuit

Prinsessenbeschuit

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Van der Meulen, de meesterbakkers
Bureau
Backbone Marketing
Jaar
2006
Paginanummer
271

Doelstelling

Met minimale middelen een opvallende positie in het traditionele beschuitschap veroveren. Uitdaging: de markt, toneel van prijsoorlogen, wordt gedomineerd door Bolletje en Private Labels.

Doelgroep

Alle meisjes die ervan dromen prinses te zijn. leeftijd: 3-7 jaar. Gaan nog met hun moeder mee naar de supermarkt, en zijn belangrijke beïnvloeders.

Concept

Focusstrategie middels heel specifiek meisjesconcept: prinses. Prinses, is de nr. 1 character bij meisjes van 3-7. Kleur roze; de lievelingskleur. Vervolgens is gekozen voor een bijpassende supersterke licentie: Disney Prinses. De scherpe focus heeft gewerkt: het product is breed opgenomen en is zelfs zo succesvol dat er een subcategorie is ontstaan: het kinderbeschuitsegment.

Media- en middelenstrategie

Communicatie recht in het hart van de doelgroep zonder noemenswaardig budget. Belangrijkste communicatiemiddel hierdoor is de verpakking; knalroze schappower. Daarnaast; opvallende teaser-retailmailing, PR-evenement, internet, winactie en advertenties in het blad Prinses. Bestede budget 25.000 euro.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken