Campagnes inzenden

Winnen begint met het reserveren van een pagina in het SAN Jaarboek

Vier het succes van jouw campagne met de mooiste vakprijs: een SAN Accent. De jaarprijs die elk jaar meer wordt gewaardeerd. Want het winnen van een SAN Accent staat voor de bekroning van subliem en inspirerend vakmanschap: campagnes die opvallen door effectiviteit en creativiteit. De mooiste en meest complete vakprijs voor adverteerder en bureau! Reserveer daarom snel want jouw campagne mag niet ontbreken in het SAN Jaarboek 2017.

Jouw campagne inzenden begint bij het reserveren van één of meerdere pagina’s:

Deadline SAN Jaarboek 2017
LET OP: Reserveer je pagina’s voor 20 december 2017 

De deadline voor het inzenden van tekst en beeldmateriaal is 12 januari 2018

10 + 1 categorieën
Om appels met appels en peren met peren te kunnen vergelijken zijn er 11 categorieën.

Wegens groot succes de afgelopen twee jaar wordt de categorie Smart Idea geprolongeerd; voor kleinere campagnes of ideeën die op een kwalitatief hoogwaardige en vooral ook kosteneffectieve manier iets bijzonders hebben gedaan! Daarom ook inzenden tegen een gereduceerd tarief voor 1/1 pagina van € 995,-.

De inzender kiest zelf in welke categorie de inzending valt. Naast de gekozen categorie kun je je campagne(s) als extra ook inzenden in de sinds vorig jaar NIEUWE overkoepelende categorie Branding 360°.

Branding 360° Overkoepelende categorie voor merkcampagnes waarmee aantoonbaar de verbinding & interactie met de beoogde doelgroep gerealiseerd wordt, via verschillende kanalen (bought, owned en earned media): van advertising tot social, van event en instore tot digital, etc. Spraakmakende campagnes die naast bereik vooral effect genereren. Het effect kan betrekking hebben op conversie, merkperceptie, bewustwording maar ook concreter zoals zoekgedrag of koopgedrag. Campagnes die ervoor zorgen dat het merk een sterkere positie inneemt dan wel zorgen voor een doorbraak in de markt.

Heldere omschrijving
Het is essentieel dat bij de ingezonden campagnes duidelijke informatie wordt gegeven over de doelstelling(en), doelgroep(en), het concept en de media & middelen strategie. Juist die criteria zijn belangrijke parameters voor de juryleden om tot een juiste beoordeling te komen.
NB Er mogen absoluut GEEN resultaten worden vermeld in deze teksten, dat volgt pas in de tweede juryronde bij de presentatie als je bent genomineerd.

Zorg dat je campagne goed zichtbaar is op de pagina. Te veel visuals geven een onduidelijk beeld. Kies eventueel voor meerdere pagina’s en/of zend aanvullend materiaal in (zie onderstaand). Wij hebben de prijs van een vervolgpagina daarvoor expres laag gehouden zodat je de mogelijkheid hebt jouw werk nog beter te tonen!

Zie ook de precieze specificaties voor het aanleveren van tekst en beeld.

Aanvullend RTV/ AV materiaal
De ervaring leert dat de jury pas een compleet oordeel over een Radio- en/of TV-campagne kan geven als zij deze in de Nominatieronde kan beluisteren en/of bekijken. Vandaar dat wij er naar streven om ALLE Radio- en/of TV commercials van de ingezonden campagnes mee te nemen achterin het SAN Jaarboek.

Daarbij is er ALLEEN voor online/digitale campagnes de mogelijkheid een korte Casestory van max. 120 seconden in te sturen, zodat de jury een goede indruk krijgt van deze middelen die moeilijk in het Jaarboek zijn af te beelden.

Graag jouw Radio- en/of  TV commercial(s) dan wel Casestory aanleveren vóór 12 januari 2018.
Deze kunnen digitaal worden geüpload via de productiesite bij het tabje ‘Audio & Video’.

Naamgeving Radio- en TV commercials en Casestory’s
Het is belangrijk dat duidelijk wordt aangegeven welk ingestuurd bestandsdocument bij welke inzending en categorie hoort. Naamgeving is dus essentieel! De naam van het document moet als volgt ingedeeld worden:
campagnenummer_en/of eventueel volgnummer_categorie_adverteerder_titel (.mov, .dv .mp4, .aiff, .wav en .mp3)

Dus bijvoorbeeld: C275_01_dienstverlening_Hi_Vind ik leuk.mov. In de volgorde van de nummering of eventueel de alfabetische volgorde van de titels, in die volgorde krijgt de jury het te zien.

Maximaal in te zenden per campagne
Per campagne kunnen maximaal 3 TV commercials (mogelijk met tag-ons) en/of 3 Radiocommercials worden ingezonden. Stuur je een Casestory (ALLEEN) voor een online/digitale campagne dan mag deze maximaal 120 sec. lang zijn (wordt door het productiebedrijf ingekort als het te lang is!).

Materiaal Radiocommercials
Aanleveren als uitzendkopie via de aanleverknop bij het tabje ‘Audio & Video’ voor RTV-commercials op de SAN productiesite.

Materiaal TV commercials en Casestory’s
Aanleveren via de aanleverknop bij het tabje ‘Audio & Video’ voor RTV-commercials op de SAN productiesite.
HD materiaal: video 1920×1080, square pixel, audio 48KHz 16/24 bit.
Format: PAL Quicktime video: .mov, .mp4, .dv (dus geen .AVI en geen .wmv).
Compressor: Apple Prores 422LT, XDcamHD1080i50 of H264 (5000 kbits/s) (niet uncompressed)

Tot slot kijk bij ‘Tips&Tricks’: http://vimeo.com/78909323

Websites
Het uitbeelden van een website kan helaas zeer beperkt in het SAN jaarboek. Vandaar dat wij je aanraden om de site in de lucht te houden zodat de juryleden de website goed kunnen beoordelen. Maak zo nodig een aparte ‘SAN URL’ aan als de campagne reeds is gestopt. Van belang is dan dat je dit duidelijk vermeldt op jouw campagnepagina in het Jaarboek en er een afbeelding van de Homepage bij plaatst.
Je kunt er ook voor kiezen een Casestory (max. 120 sec.) te maken van je website en andere digitale media.

Printuitingen
Als je vindt dat aanvullend materiaal van printuitingen een betere indruk geeft van jouw campagne is dit uiteraard ook welkom. De jury zal het aanvullend materiaal in de Nominatieronde bij de jurering betrekken in de beoordeling. Dit materiaal graag vooral op handzaam formaat aanleveren en ook heel duidelijk voorzien van naam bureau, naam adverteerder, naam campagne, campagnenummer (C…) en in welke Categorie je hebt ingezonden.
Dit kun je sturen naar het SAN kantoor vóór 12 januari 2018  SAN, Hoofdweg Westzijde 667-A, 2131 BB Hoofddorp.

Toegang tot de productiesite
Zodra je de pagina’s hebt gereserveerd ontvang je van de SAN een Gebruikersnaam en een Wachtwoord. Deze combinatie geeft je toegang tot de productiesite van het SAN Jaarboek waarin je zelf de gegevens van de campagne kunt uploaden incl. beeld en RTV-materiaal.

De SAN deelt de 3.322 beste campagnes van de afgelopen 11 jaar online!

Uniek: SANARCHIEF
Onderverdeeld in 11 categorieën, inclusief alle informatie over de doelstelling van de campagne, de doelgroep, strategie, concept, de makers en RTV materiaal.
Met één muisklik te openen.

Zoeken is vinden!
SANARCHIEF is overzichtelijk, toegankelijk en compleet. Zoek op ’Categorie‘, ‘Adverteerder’, ‘Bureau’ of ‘Jaar’. Of nog leuker via ‘Trefwoord’ en jouw eigen naam.

SANARCHIEF: Inspiratiebron voor campagnemakers

SANARCHIEF