Longlisten ABC Accenten bekend

26 maart 2019

De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2018 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van de Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de BvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen, maakt na rijp beraad onderstaande genomineerde kandidaten bekend.

Longlisten alfabetisch ABC Accenten 2018

Adverteerder van het Jaar Bureau van het Jaar Consistent Accent
ABN AMRO 180 Kingsday Bob
Albert Heijn Alfred International Calvé Pindakaas
Calvé Pindakaas Dawn Coolblue
Coolblue Dept HEMA
KPN ETCETERA IKEA
Lidl Joe Public Take-away Advertising Kruidvat
McDonald’s MediaMonks NIX18
Mono N=5 Rituals
PLUS Supermarkten Roorda Reclamebureau Triodos Bank
Staatsloterij XXS Amsterdam Ziggo

 

De ABC jury staat onder leiding van de onafhankelijke voorzitter drs. Jolande Sap
Naar aanleiding van deze Nominaties worden de genomineerden gevraagd om het liefst op één maar max. 2 vel A4 hun argumentatie te geven dat zij terecht op de Longlist staan en door dienen te gaan naar de Shortlist. De uiteindelijk overgebleven 3 x 3 Shortlist kandidaten zullen zich dan presenteren aan de ABC jury op dinsdag 14 mei a.s. bij PwC te Amsterdam.

SAMENSTELLING ABC JURY 2018

Onafhankelijke voorzitter: drs. Jolande Sap
BvA bestuur: Heleen Crielaard (Rabobank) en Frenkel Denie,   (FrieslandCampina)
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur: Jasper van der Bijl (Zelfstroom), Jeroen Hubert (Accell Group) en Ron Schneider (Eneco)