Longlist Next Merkenbouwer 2019

19 mei 2020

Nieuwe loot aan SAN stam: Next Merkenbouwer
In het kader van het gekozen thema voor het nieuwe SAN Jaarboek 2019 – WERK AAN JE MERK met als subtitel Ode aan de merkenbouwers –  werd het SAN bestuur geïnspireerd om jonge marketeers c.q. merkenbouwers te belonen voor hun inzet want zij zijn immers de toekomst van ons vak. Daarvoor heeft de SAN samenwerking gezocht met het Executive Search bureau Top of Minds mede gezien hun ervaring en expertise op dit vlak. Janko Klaeijsen (Founder) was direct enthousiast om dit als partner de komende jaren samen met de Stichting SAN vorm te gaan geven.

Criteria SAN Next Merkenbouwer
Kandidaten zijn maximaal 30 jaar oud, hebben maximaal 7 jaar relevante werkervaring op het gebied van marketing en/of marketingcommunicatie en zijn werkzaam bij een adverteerder in Nederland.


De jury SAN Next Merkenbouwer is verheugd om de Longlist 2019 bekend te kunnen maken
met de 11 onderstaande kandidaten in alfabetische volgorde:

 Jan Blaffert (Fairphone), Kasper Figee (Zeeman), Brett Gaasbeek (OHRA), Sanne Geurtjes (Campina), Renee Kiesouw (Parrano/Milner Kaas), Femke Koenen (Samsung), Marieke Lazeroms (PLUS Retail), Burton Mosmans (Tessa | Vink), Fleur Osté (Unilever | Andrélon), Niek Schreurs (Storytel) en Tess van Kempen (McDonald’s Nederland).

Zie voor meer informatie DEZE WEBPAGINA

Naar aanleiding van deze Nominaties worden de genomineerden gevraagd om het liefst op één maar max. 2 vel A4 hun argumentatie te geven met hun CV dat zij terecht op de Longlist staan en door dienen te gaan naar de Shortlist. De uiteindelijk overgebleven 3 Shortlist kandidaten zullen zich dan presenteren aan de Next Merkenbouwer jury op donderdag 17 september 2020.


SAMENSTELLING NEXT MERKENBOUWER JURY 2019

Onafhankelijke voorzitter:               René Repko, Marketing/Retail expert (zie foto)

Vijf juryleden:

Top of Minds                                    Janko Klaeijsen, Founding Partner
Adverteerder van het Jaar 2018   Arno de Jong, CMO Nederlandse loterij
Consistent Accent 2018                 Michiel Dammen, CMO Dienst Publiek en Communicatie
Next VEA Legend                            Tim van der Wiel, Founder GoSpooky
SAN bestuur/KPN                           Yvette Belt-Beekman, Director Brand & Marketing Communicatie