Iconische jury: DE RECLAMEPARELS

19 december 2018

30 Jaar SAN, 30 jaar bekroning van het beste werk in alle categorieën die samen het marketingcommunicatie vak vormen. Dat vieren we met een éénmalige Jubileum Categorie: ‘DE RECLAMEPARELS’ oftewel de beste campagnes van de afgelopen 30 jaar. Een eenmalige categorie waarvoor per merk slechts één campagne of case uit de afgelopen 30 jaar ingezonden kan worden en wel de campagne/case die volgens jou deze bijzondere prijs verdient.
Waarom DE RECLAMEPARELS; omdat 30 jaar staat voor Parels zoals 25 jaar voor zilver.

Unieke 30 koppige jury
Voor de beoordeling van het ingezonden werk is een jury samengesteld met 30 coryfeeën uit het vak van de afgelopen 30 jaar van zowel adverteerders als van bureauzijde. De juryvoorzitters van deze iconische jury zijn: René Repko (zelfstandig/retail expert) en Yvette Belt-Beekman (Marketing KPN). Hieronder stellen wij vol trots de overige 28 juryleden aan u voor:

Walter Amerika, CI 3
Jan-Willem Brüggenwirth, Talpa Network
Dick Buschman, Achtung! McGarrybowen
Roderick Cremers, Fresh Bridge
Harry Dekker, Unilever
Debbie de Wagenaar, FrieslandCampina
Lenny Houwaart, Dopper
Jan Knaap, Zelfstandig
Aad Kuijper, Alfred International
Marc Leurs, TBWA\NEBOKO
Alfred Levi, Ahold Delhaize
Marjolijn Meynen, De Bijenkorf
Simon Neefjes, Zelfstandig
Marc Oosterhout, N=5
Hans Peters, Eneco
Lode Schaeffer, INDIE Amsterdam
Thecla Schaeffer, Accell Group
Michel Schaeffer, Zelfstandig
Ton Schoonderbeek, Mindshare
Dick van der Lecq, Etcetera
Tim van der Wiel, GoSpooky
Cilesta van Doorn, Virgin UK
Ton van Eijk, De Kracht van Buiten
Natascha van Roode, KLM
Hans van Walbeek, HansWal
Bas Verheijen, Blokker
Mark Woerde, Havas Lemz
Barbera Wolfensberger, Ministerie van OCW

Juryproces voorjaar 2019
Op 28 februari 2019 bij de NS te Utrecht is de uitreiking 1e ex. SAN Jaarboek 2018 waar alle juryleden – incl. de 30 juryleden De Reclameparels – voor worden uitgenodigd, alwaar zij na afloop het Jaarboek mee krijgen ter voorbereiding van de 1e Juryronde. In de periode 1 t/m 18 maart 2019 bestuderen alle juryleden individueel alle ingezonden campagnes van de categorie De Reclameparels vanuit het SAN Jaarboek en bekijken het mogelijke RTV- en onlinemateriaal via de link online. Zij sturen per mail naar het SAN kantoor (info@sanaccent.nl) hun individuele TOP 10 met RANKING en een beknopte argumentatie op basis van de drie criteria, uiterlijk 19 maart 2019 (plek 1 krijgt 10 punten, plek 2 krijgt 9 punten etc.). Op basis van die ranking en telling volgt een TOP 30. Nominaties worden op 29 maart 2019 bekend gemaakt. In de 2e Juryronde komt de volledige jury bijeen op 25 april 2019 (Beeld en Geluid, Hilversum) en daar worden alle campagnes van die TOP 30 kritisch bekeken en besproken. Uiteindelijk blijven er 10 campagnes over die tijdens de SAN Uitreiking op 23 mei 2019 worden belicht. Daarvan worden er uiteindelijk 3 campagnes beloond met een SAN Reclameparel Accent’.

Doe ook mee en reserveer snel jouw pagina’s in het SAN Jaarboek 2018 – De Jubileumeditie
Ook voor merken die nog (lang) geen 30 jaar oud zijn is de vraag: wat is het beste werk van de afgelopen jaren? Inzenden kan voor ook het unieke eenmalige tarief van slechts € 330,– per pagina (meerdere pagina’s mogelijk). Tot uiterlijk 20 december 2018 kun je reserveren in het SAN Jaarboek.
Ga naar www.sanaccent.nl en kijk bij ‘Jaarboek’. Of bel RSM, Reinhart Reynders: 020 – 770 84 81.

SAN: 30 JAAR VAN, VOOR EN DOOR ADVERTEERDERS