Eénmalige Jubileum Categorie…

21 november 2018

Vier 30 Jaar SAN met de éénmalige Jubileum Categorie: DE RECLAMEPARELS
Iconisch werk van de afgelopen 30 jaar      

30 Jaar SAN, 30 jaar bekroning van het beste werk in alle categorieën die samen het marketingcommunicatie vak vormen. Dat vieren we met een éénmalige Jubileum Categorie: ‘DE RECLAMEPARELS’ oftewel de beste campagnes van de afgelopen 30 jaar. Waarom DE RECLAMEPARELS? Omdat 30 jaar staat voor Parels zoals 25 jaar voor zilver. Een categorie waarvoor per merk slechts één campagne uit de afgelopen 30 jaar ingezonden kan worden en wel de campagne die volgens jou deze bijzondere prijs verdient. Ook voor merken die nog (lang) geen 30 jaar oud zijn is de vraag: wat is het beste werk van de afgelopen jaren? Dit ook voor een uniek eenmalig tarief van slechts € 330,– per pagina!

Unieke 30 koppige jury
Voor de beoordeling van het ingezonden werk wordt een jury samengesteld met 30 specialisten uit de afgelopen 30 jaar van zowel adverteerders als van bureauzijde.

Inzenden campagne/case
Adverteerders of bureaus of individuen sturen campagnes/cases in. De inzending wordt geplaatst in het SAN Jaarboek 2018 op één of meerdere pagina’s, afhankelijk van de hoeveelheid informatie dan wel beeldmateriaal. De case beschrijving wordt ingevuld onder de kopjes: Doelstelling, Doelgroep, Merkomschrijving, Concept en Media- & Middelenstrategie. Uiteraard alles voor zover e.e.a. nog terug te halen is, anders volstaat een beschrijving in het kader van de tijdgeest (belangrijk!).

Probeer in elk geval antwoord te geven op de drie criteria waarop wordt gejureerd:

Bij voorkeur onderbouwd met cijfers, anders met een beschrijving. Tevens aangeven bij credits in welk jaar de campagne is gestart en (voor zover relevant) geëindigd?

Maximaal 1 campagne/case per merk. Inclusief labels en merk extensies, bijvoorbeeld:

Bij het insturen van campagnes/cases willen we marketeers/bureaus ook vooral uitdagen om hun huidige werk niet direct als ‘het beste’ werk te zien, maar juist in de rijke historie te duiken en eventueel succesvolle campagnes van lang geleden in te sturen.

Juryproces voorjaar 2019
Op 28 februari 2019 bij de NS te Utrecht is de uitreiking 1e ex. SAN Jaarboek 2018 waar alle juryleden – incl. de 30 juryleden De Reclameparels – voor worden uitgenodigd, alwaar zij na afloop het Jaarboek mee krijgen ter voorbereiding van de 1e Juryronde.
In de periode 1 t/m 18 maart 2019 bestuderen alle juryleden individueel alle ingezonden campagnes van de categorie De Reclameparels vanuit het SAN Jaarboek en bekijken het mogelijke RTV- en onlinemateriaal via de link online. Zij sturen per mail naar het SAN kantoor (info@sanaccent.nl) hun individuele TOP 10 met RANKING en een beknopte argumentatie op basis van de drie criteria, uiterlijk 19 maart 2019 (plek 1 krijgt 10 punten, plek 2 krijgt 9 punten etc.). Op basis van die ranking en telling volgt een TOP 30. Nominaties worden op 29 maart 2019 bekend gemaakt.
In de 2e Juryronde komt de volledige jury bijeen op 25 april 2019 (Beeld en Geluid, Hilversum) en daar worden alle campagnes van die TOP 30 kritisch bekeken en besproken. Uiteindelijk blijven er 10 campagnes over die tijdens de SAN Uitreiking op 23 mei 2019 worden belicht.
Daarvan worden er uiteindelijk 3 campagnes beloond met een SAN Reclameparel Accent’.

Doe mee en reserveer snel jouw pagina(’s) in het SAN Jaarboek 2018 – De Jubileumeditie
Tot uiterlijk 20 december 2018 kun je één of meerdere pagina’s reserveren in het SAN Jaarboek.
Ga naar RESERVEREN of bel RSM, Reinhart Reynders: 020 – 770 84 81.

SAN: 30 JAAR VAN, VOOR EN DOOR ADVERTEERDERS