Zie je het Rode Kruis, zie je hulp.

Zie je het Rode Kruis, zie je hulp.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
HET NEDERLANDSE RODE KRUIS
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2021
Paginanummer
280

Doelstelling

De alomtegenwoordigheid van het Rode Kruis en ons onmiskenbare symbool voor hulp hebben ervoor gezorgd dat het Rode Kruis 'vanzelfsprekend' is geworden. Met deze campagne willen we de essentie van onze onvoorwaardelijke hulpverlening in binnen- en buitenland bij noodsituaties tot uiting brengen om mensen meer gevoel te geven bij het merk en om daarmee de merkoverweging (c.q. donaties) te vergroten.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die bereid is geld of tijd te geven.

Merkomschrijving

Onze essentie is 'onvoorwaardelijkheid'. In tijden van nood staat niemand alleen en zijn we er met passende hulp om mensen écht verder te brengen. Om de hoek of aan de andere kant van de wereld.

Concept

We schetsen noodsituaties die iedereen, waar dan ook ter wereld, kunnen overkomen en benadrukken zo de willekeur van nood. We laten op impactvolle wijze zien dat we zowel bij noodhulp in verre landen als bij de bestrijding van bijv. corona lokaal actief zijn. Hulp voor wie dan ook, waar dan ook, waarom dan ook. Want: zie je het Rode Kruis, zie je hulp.

Media- en middelenstrategie

TV, online video, radio, OOH en print.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken