Youri

Youri

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Nuon Retail
Bureau
N=5 communicatie-adviesbureau
Jaar
2006
Paginanummer
126

Nominatie 2006

Doelstelling

Kinderen bewust leren omgaan met energie. Met als achterliggende doelstelling Nuon te positioneren als een dienstverlener die haar maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt om daarmee sympathie te creëren.

Doelgroep

Primair: kinderen 6-12 jaar. Secundair: meekijkende ouders en volwassenen.

Concept

Iedereen weet -zelfs kinderen- dat je bewust moet omgaan met energie, maar als puntje bij paaltje komt doen we dat niet of nauwelijks. Nuon heeft gezocht naar een originele manier om energiebesparing op de agenda te krijgen door zich te richten op kinderen. Vanuit de gedachte: jong geleerd is oud gedaan, zijn de broertjes Sven en Youri in het leven geroepen. Beide broertjes maken duidelijk hoe simpel het is om energie te besparen. Natuurlijk zonder met de vinger te gaan wijzen. Ook heeft Nuon als hoofdsponsor van het Nederlands Elftal een inhaker gemaakt op het WK. Dirk Kuyt en het stadion in Berlijn bleken ook goed voor bruikbare energietips.

Media- en middelenstrategie

Televisie als hoofdmedium met een focus op uitzending rondom programma’s waarop kinderen logischerwijs zouden kijken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken