Wij blijven vechten…

Wij blijven vechten…

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Artsen zonder Grenzen
Bureau
Grey Amsterdam
Jaar
2007
Paginanummer
361

Nominatie 2007

Doelstelling

Primair: versterk het imago van Artsen zonder Grenzen als organisatie die blijft helpen, ook in de minder ‘mediagenieke’ probleemgebieden. Secundair: fondsenwerving.

Doelgroep

35-50 jaar: hoogopgeleid, maatschappelijk betrokken en sociaal actief.

Concept

Artsen zonder Grenzen is daar aanwezig waar hulp nodig is. Los van het actualiteitsgehalte van een oorlog of een ramp. Het doorzettings- en uithoudingsvermogen dat hieruit spreekt, wordt via een pakkend en single-minded campagnebeeld gekoppeld aan de kernactiviteit van Artsen zonder Grenzen. De lijdende voorwerpen zijn de ‘vergeten’ probleemgebieden Colombia en Somalië, en met name Darfur dat toentertijd weinig aandacht kreeg.

Media- en middelenstrategie

Om de brede doelgroep te triggeren en het intrigerende beeld optimaal te gebruiken is gekozen voor outdoorcommunicatie (abri’s en stations), aangevuld met media die de mogelijkheid tot respons bieden (o.a. online en inserts in tijdschriften).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken